Merchant Center a pozycjonowanie

  • Autor: Wojtek
pozycjonowanie produktów wykorzystaj merchant center
pozycjonowanie produktów wykorzystaj merchant center

Udostępniaj swoje produkty ze sklepu na różnych platformach usługowych w Google

Pozycjonowanie Bielsko - Ads a pozycjonowanie Narzędzie pozwala na dotarcie do milionów Klienów ze swoim asortymentem. Dzięki narzędziu google udostępnia dane o konkurencyjności cenowej, co pozwala na przeprowadzenie analiz i testów które przełożą się na wyższą skuteczność kampanii. Aby reklamować swoje produkty, należy utworzyć kampanie Ads, a kampanie produktowe umożliwiają zarządzanie i ich optymalizację. Dzięki udostępnieniu danych produktów i merchant center uzyskasz dostęp do zaawansowanych narzędzi analizy i raportowania danych. Aby prawidłowo dodać produkty i cieszyć się optymalną analizą danych musisz:

  1. Dodać produkt na stronie tworząc plik danych produktowych identyfikator, tytuł, opis, link, link do zdjęcia, ewentualnie link do wersji mobilnej strony nie dotyczy to stron responsywnych/li>
  2. Dostawcę (terminy dostawy, koszty dostawy, czas dostawy)
  3. Konto musi być podpięte pod Google Ads
  4. Tworzymy kampanie produktowe

Dzięki narzędziu mamy możliwość:

  • Porównania swoich cen produktu w odniesieniu do konkurencji, dzięki temu możemy porównać jak zmiany cen towarów wpływają na sprzedaż, co za tym idzie można skuteczniej prowadzić kampanie SEM
  • Dzięki manipulacji cenowej, możemy sprawdzić jaki popyt jest na dany produkt i ustalić jaka powinna być optymalna marża by sprzedaż produktów był optymalny i przynosił największe zyski
  • Wszystkie dane są udostępniane w formie CSV i możemy je importować do różnych programów raportujących naszą sprzedaż co daje możliwość porównania z historią produktu co znacznie ułatwia analizę

Na podstawie zebranych danych kodów ean, google tworzy wykresy i tabele, które obrazują przedziały cenowe formie ceny referencyjnej. Jeśli danych jest odpowiednio dużo cena zawiera się w przedziale ceny referencyjnej, powyżej tej ceny lub poniżej. Natomiast jeśli produkt nie jest sklasyfikowany wyświetla się brak ceny referencyjnej. Dzięki takiemu diagramowi jesteśmy w stanie określić konkurencyjność cenową naszych produktów i wdrożyć na podstawie ich sprzedaży odpowiednie działania marketingowe. W zestawieniu z cenami zakupu jesteśmy w stanie określić którymi produktami jesteśmy w stanie konkurować a z którymi nie. Takie analizy pokazują nam w jakim kierunku rozwijać sprzedaż produktów i co warto pozycjonować a co ze względu na konkurencyjność stawia nas z góry na gorszej pozycji. Należy bowiem pamiętać iż w sieci użytkownicy w bardzo szybki sposób są w stanie wy-filtrować oferty które są korzystne cenowo. Ważnym elementem jest również reputacja sklepu i firmy dlatego przed pojęciem decyzji o obniżeniu cen produktów sprzedawanych w sklepie należy przeanalizować konkurencję i sprawdzić ich reputacje, jeśli jest ona na podobnym poziomie jak nasza, to w celu zwiększenia sprzedaży należy skorygować nasze ceny tak by znajdowały się w granicach cen referencyjnych.