Pozycjonowanie stron a popełnianie błędów

  • Autor: Monika
pozycjonowanie stron wymaga korekcji bledow
pozycjonowanie stron wymaga korekcji bledow

9 najczęściej popełnianych błędów w pozycjonowaniu – sprawdź, czy też je robisz!

Jeśli chodzi pozycjonowanie , SEO i rankingi stron internetowych, musisz zachować szczególną ostrożność. Błędy w pozycjonowaniu to te, których nie chcesz popełniać, ponieważ naprawienie szkód może zająć tygodnie, a nawet miesiące. Często te błędy SEO są związane z wypracowaną taktyką z przeszłości i mogły nawet jakiś czas działać dobrze, umieszczając Twoją witrynę na górze stron wyników wyszukiwania. Jednak aktualizacje i algorytmy zmieniły się, a te stare nawyki stały się problemem dla Twoich obecnych działań SEO. O jakich więc błędach mowa?

Skupienie się na SEO i marketingu - przed zdefiniowaniem strategii treści

Firmy proszą o „organiczne linki” – ale nie ma treści, które mogłyby przyciągnąć te linki. Firmy uruchamiają strony internetowe i proszą„ o optymalizację - ale nie ma tam żadnej treści. Firmy odmawiają inwestowania w treści we własnej witrynie, ale chętnie wydałyby tysiące na zakup linków – to jeden z najczęściej popełnianych błędów. W rzeczywistości wiele firm, które mają duży potencjał, popełnia ten błąd. Nie zdają sobie sprawy ze znaczenia marketingu treści dla ich SEO. Oczywiście, że linki są niezwykle korzystne dla ich działalności, ale każda strategia online zaczyna się i kończy na treści. Nie ma naturalnych linków bez treści. Boty wyszukiwania nie mają nic do indeksowania bez treści. Treść pozostaje w Twojej witrynie. To atut Twojej firmy. Na to powinno przeznaczać co najmniej 60% całkowitego budżetu marketingowego. Strategia treści określa Twój budżet. To podstawa wszystkiego, co robisz w Internecie. Niestety mimo tej wiedzy nadal wiele firm po prostu ignoruje ten krok.

Zduplikowana treść i nad optymalizacja słów kluczowych

Jeśli chodzi o treści, Google nie jest wielkim fanem naśladowców. Google lubi dostarczać swoim wyszukiwarkom oryginalne, wiecznie zielone treści. Największe błędy SEO, które widać zbyt często, to duplikowanie treści lub nadmierna optymalizacja słów kluczowych. Prawdziwym problemem jest to, że właściciele firm lub webmasterzy nie poświęcają wystarczająco dużo czasu ani zasobów na tworzenie atrakcyjnej treści internetowej. Jest to ważne nie tylko dla SEO, ale także dla dobrego doświadczenia użytkownika. Podczas optymalizacji słów kluczowych ważne jest, aby nie przesadzać. Tutaj warto zwrócić uwagę na problem, z którym wielu marketerów miało w przeszłości doświadczenie, czyli upychanie słów kluczowych. To błąd, który marketerzy popełnili w przeszłości, dlatego też ta taktyka powinna pozostać w historii – nie powielaj tych błędów w swoich działaniach.

Zły nagłówek i brak tagów tytułowych

Częścią tworzenia atrakcyjnych treści jest upewnienie się, że wszystkie szczegóły są poprawne. Nagłówek i tytuł strony internetowej to pierwszy element, który widzą czytelnicy, dlatego musisz zrobić idealne pierwsze wrażenie, aby chcieli czytać dalej. Najgorszym błędem SEO, jaki popełniają małe firmy, jest brak tagu tytułu. W końcu, gdy witryna jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania lub gdziekolwiek indziej, można by pomyśleć, że właściciele chcą, aby ludzie wiedzieli, kim są i co robią. Zamiast mieć tagi tematyczne i , wiele firm ma tylko jeden nagłówek, często bez żadnego tagu i często niezwiązanego z tematem. Nagłówek często brzmi: „Witamy na naszej stronie” lub „Jesteśmy do Twojej dyspozycji. W innych przypadkach jedynym nagłówkiem bywa nawet zdjęcie, którego wyszukiwarki nie mogą odczytać. Nie tędy droga – nie jest dobre ani dla pozycjonowania, ani dla gościa na stronie.

Używanie tekstu kotwicy w dopasowaniu ścisłym

Kolejnym błędem, na który warto zwrócić uwagę jest jak w nagłówku - tekst kotwicy w dopasowaniu ścisłym. Wielu autorów nie zdaje sobie sprawy, że są one złe dla ich SEO. Być może chcą wymieniać linki, być może chcą je kupić, ale nalegając na dokładny tekst kotwicy, dokładny tytuł i teksty atrybutów alt – robią źle dla pozycjonowania. Są to błędy, które bardzo często widać na firmowych blogach. W rzeczywistości wielu autorów nie zdaje sobie sprawy, jak ważne jest posiadanie silnego, przekonującego tytułu, który zachęci użytkowników do kliknięcia ich bloga.

Pozycjonowanie a brak researchu słów kluczowych

Słowa kluczowe odgrywają ważną rolę w SEO. Wielu użytkowników ma trudności z optymalizacją właściwych słów kluczowych, dlatego tak ważne jest zbadanie słów kluczowych dla Twojej firmy. Zbyt wiele osób zajmujących się marketingiem, w tym SEO, spędza spory czas tygodnia, próbując zabezpieczyć linki i tworzyć treści, ale poświęca tylko ułamek czasu na badanie słów kluczowych. Poświęcanie czasu na badanie słów kluczowych, zwłaszcza na badanie słów kluczowych z długim ogonem, może przynieść wszelkiego rodzaju, ogromne możliwości łatwego ruchu. Firmy rozumieją znaczenie tworzenia linków dla określonych słów kluczowych, ale nie poświęcają wystarczająco dużo czasu na znalezienie najlepszych słów kluczowych do optymalizacji. Chcesz konkurować o trafne słowa kluczowe, które zapewniają wysoki współczynnik konwersji, ale niski koszt kliknięcia – a to jest tego element. Badania słów kluczowych są ważne, ale wszystkie powiązane z nimi działania muszą być prowadzone całościowo.

Niekorzystanie z metaopisów

Jeśli Twój tytuł jest pierwszym wrażeniem, jakie robisz, metaopis będzie Twoją propozycją, aby przekonać czytelników do kliknięcia Twojego linku. Jednak wiele firm zaniedbuje moc metaopisów. Zbyt często ludzie po prostu zostawiają domyślny tytuł, który produkuje ich CMS. To radykalnie wpłynie na: twoje rankingi w wyszukiwarkach, osiągany współczynnik klikalności. Chociaż opisy meta nie mają bezpośredniego wpływu na rankingi, warto je mieć. Głównym celem metaopisu jest poinformowanie użytkowników, o czym jest Twoja strona, i zachęcenie ich do kliknięcia. Dzieje się tak, ponieważ Twój tytuł jest często ograniczony i nie udostępnia wystarczającej ilości informacji, aby użytkownicy wiedzieli, o czym mówi Twoja strona. Możesz się wiele nauczyć, patrząc na tagi tytułów, opisy meta, a także reklamy PPC konkurencji. Jakich słów kluczowych, funkcji, korzyści i unikalnych cech sprzedaży używają? Celem nie jest kopiowanie, ale zebranie inspiracji, ustalenie, co cię wyróżnia, a następnie napisanie lepszych opisów.

Pozycjonowanie wspomagane przez budowanie linków bez wytycznych dotyczących jakości

Link building to sztuka trudna do opanowania. Wszyscy wiemy, jak ważne jest posiadanie linków do naszej witryny, ale chodzi o budowanie linków jakościowych, a nie o setki linków kierujących do Twojej witryny. Niestety, w przeszłości dla wielu firm w budowaniu linków chodziło raczej o ilość niż o jakość. Budowanie linków zwrotnych bez przestrzegania jakichkolwiek wytycznych dotyczących jakości… akceptowanie wymiany linków od wszystkich i spamowanie w mediach społecznościowych postami na blogu – tego się nie robi. Niektóre firmy wciąż popełniają błąd, przekładając ilość linków na jakość. Jeśli jednak tworzysz mocne treści, do których warto się zalinkować, wysokiej jakości linki powinny pojawić się naturalnie. Zalecamy więc unikać tworzenia linków i dążyć do zdobycia naturalnych wzmianek co wzmocni pozycjonowanie stron, jeśli Twoim celem jest stworzenie witryny z autorytetem.

Brak monitorowania wydajności SEO

W przypadku wszystkich projektów, które wykonujesz, ważne jest, aby śledzić swoje wyniki, aby upewnić się, że wszystko jest na dobrej drodze. Jednym z najczęstszych błędów, które widać w firmach, jest nieustanawianie procesu i własności do ciągłego monitorowania, konserwacji i ulepszeń witryny SEO. Wielu właścicieli firm może uznać to za żmudne zadanie, ale śledzenie wydajności jest najlepszym sposobem na znalezienie ulepszeń i budowanie SEO. Istnieje wiele programów analitycznych, które pozwalają badać najlepsze słowa kluczowe i ranking witryn. Ważne jest, aby udoskonalić swoje strategie, ponieważ nie ma nic lepszego, co można zrobić, aby w łatwy sposób poprawić wydajność SEO.

Niezdefiniowane strategie i nieporozumienia

Zapewne jako przedsiębiorca wiesz, że komunikacja jest kluczowa, gdy pracujesz z klientami, a nawet współpracownikami. Okazuje się jednak, że również w pozycjonowaniu ten brak zrozumienia może obniżyć zdolność do zapewniania klientom pozytywnych rezultatów. Dlatego właśnie posiadanie solidnej i dobrze zdefiniowanej strategii określającej, jakie aktywa są wymagane do osiągnięcia uzgodnionych celów i w jaki sposób wspólnie planujemy je pozyskać, jest koniecznością. Ponieważ porażka może znacząco wpłynąć na zdolność zespołu marketingowego do generowania wyników, na które zasługuje Twoja firma – nie ignoruj tego i nie popełniaj takich błędów. Podobnie, jeśli Twój klient nie jest zaznajomiony z SEO, Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że rozumie, w jaki sposób może to przynieść korzyści jego firmie. Dlatego upewnij się, że wszyscy rozumieją cele i strategie, które próbujesz wdrożyć. Jeśli wystąpią jakiekolwiek nieporozumienia, może to wpłynąć na wyniki i wydajność SEO Twojego klienta.

Dlaczego warto pilnować, by nie popełniać tych 9 błędów?

Chociaż wiele z wymienionych tutaj błędów było taktykami z przeszłości, niektórzy marketerzy i właściciele firm nadal popełniają te przestępstwa SEO. Zidentyfikuj i przyznaj się do błędów, które popełniasz sam i które popełnia Twój zespół, aby uniknąć ich w przyszłości i poprawić pozycjonowanie stron. W dzisiejszym świecie Internet jest cennym zasobem dla prawie wszystkich firm, ale jeśli chodzi o promowanie Twojej firmy w Internecie, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Z pewnością stosujesz w tym celu różne strategie marketingowe, wiesz wiele o zaletach i wadach każdej z nich i o tym, które mają sens dla Twojej firmy. Jednak na nic się nie zda ta wiedza, jeśli nie zadbasz o podstawy takie jak właściwe pozycjonowanie strony. Pamiętaj też, że jeśli nie masz czasu, bądź czujesz że brakuje Ci wiedzy, aby SEO odpowiednio zorganizować – jesteśmy do Twojej dyspozycji z całym swoim zespołem doświadczeniem, możliwościami i narzędziami. Z takim arsenałem możesz mieć pewność, że żaden z tych 9 błędów nie będzie miał prawa bytu w działaniach Twojego biznesu.