Widoczność w google a monitorowanie pozycji

  • Autor: Barbara
monitoring pozycji jest istotny w pozycjonowaniu
monitoring pozycji jest istotny w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie - Działania SEO, a monitorowanie widoczności są ze sobą połączone nierozerwalnym związkiem

Czy warto poświęcać czas na stałe monitorowanie widoczności w Google? Monitorowanie widoczności w Google jest niezbędne – tutaj nie ma miejsca na żadne wątpliwości. Bez względu na to, czy mowa o optymalizacji strony internetowej, czy pomiarach i śledzeniu podejmowanych działań – tylko w ten sposób można dla swojej strony:

  1. opracować i przeanalizować strategię
  2. wykryć i rozwiązać ewentualne problemy
  3. celować w pożądane pozycje w wyszukiwarce

Działania SEO, a monitorowanie widoczności są więc ze sobą połączone nierozerwalnym związkiem i trzeba włożyć wiele wysiłku, by trzymać rękę na pulsie i być z tym tematem na bieżąco. Nieprzerwane działania są niezbędne – w końcu Google ciągle też zmienia kryteria rankingów, a do tego wciąż pojawiają się nowe strony w niemal każdej branży.

Optymalizacja stron pod kątem SEO - praca non-stop

Wiedząc już jak wielkie znaczenie dla każdej strony ma ciągłość prowadzonych działań, należy podkreślić, iż właśnie monitorowanie jej widoczności należy do najważniejszych aspektów całej strategii. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie realnie sprawdzić, które z podjętych działań mają sens i przynoszą efekty, a które wręcz odwrotnie – są zbędne i nieskuteczne.

Działania SEO – czas na weryfikację

Jedną z głównych zalet procesu monitorowania widoczności w Google jest właśnie to, że dzięki temu zdobywamy wiedzę na temat tego, czy wprowadzane na stronie zmiany dobrze wpłynęły na jej pozycję, czy nie. To jednak nie wszystko – można też w ten umiejętny sposób dokonywać właściwej weryfikacji dysponowania budżetem na poszczególne działania. Najlepiej tutaj sprawdza się monitorowanie poszczególnych słów kluczowych, gdyż dzięki temu sprawdzenie efektywności realizowanych strategii staje się rzetelne i obiektywne. To wręcz fundamentalny zakres działań i każdy kto uważa się za specjalistę w SEO musi to absolutnie zrozumieć i kompleksowo realizować. Dzięki temu można zdobyć wiedzę na temat tego, czy:

  1. wybrana strategia działa
  2. obecny na stronie content przynosi efekty
  3. pozyskane linki spełniają swoją rolę

Tutaj ważna uwaga – choć monitoring widoczności ma niezmiernie ważną rolę, to kompletny obraz na temat realizowanych działań może nam dać dopiero wtedy, gdy połączymy go z wykorzystaniem innych narzędzi z Google Analitycs na czele.

Kondycja strony – trzymaj rękę na pulsie!

Jak to zrobić? Oczywiście poprzez monitoring widoczności. Dzięki temu wiesz, w jakiej kondycji jest pozycjonowana strona i jesteś w stanie zareagować od razu, gdy zauważysz, jakieś niepokojące sygnały. Błędy szkodliwe dla użyteczności strony mogą się nawarstwiać, jeśli monitoring jej widoczności nie jest realizowany w ciągłości. To wielki cios zarówno dla indeksacji, jak i doświadczeń użytkowników strony. Mowa przykładowo o błędach typu:

  1. niepożądane przekierowania
  2. błędy serwera
  3. uszkodzone linki

Nie da się ich uniknąć – ale można szybko zareagować i monitoring widoczności jest właśnie tym, co Ci na to pozwala. Monitorowanie widoczności - miej oko na konkurencję Kontrola konkurencji i wyciąganie wniosków Kolejną zaletą porządnie prowadzonego monitoringu widoczności strony jest to, że w ten sposób możesz podpatrywać konkurencję. Mowa tutaj o analizie słów, jakich używa konkurencja, czy miejsc, z których zdobywa dla siebie linki. Dzięki temu masz szansę prawidłowo ocenić ich działania, a wyciągnięte wnioski to złoty sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie.

Czego użyć do monitorowania widoczności?

est więc to oczywiste: monitorowanie jest potrzebne i niesie wiele korzyści. Równocześnie jednak warto dodać, jakie narzędzia mogą się okazać niezastąpionymi w arsenale działań skoncentrowanych wokół tego zadania. Oczywiście zawsze można podjąć się tego ręcznie, ale nie ma co się oszukiwać: samodzielne wyszukiwanie słów kluczowych i ich sprawdzanie jest bardzo mozolnym i czasochłonnym zadaniem. Dużo bardziej skuteczniejszą opcją jest potraktować monitoring widoczności jako inwestycję w swój biznes i skorzystać z tych narzędzi, które są wręcz dedykowane temu zadaniu. To duża oszczędność czasu, pieniędzy, a nawet – nerwów.

Dlaczego jeszcze warto dbać o stały monitoring widoczności?

Podsumowując temat warto przypomnieć, że takie podejście do tematu – od stałego monitorowania widoczności po analizę pozyskanych danych to najprostszy sposób na to, by mieć szansę na pozyskanie jak najwyższych pozycji w Google. Warto tutaj wspomnieć jeszcze o jednym aspekcie: blogu. Ta forma marketingu online jest jednym z bardzo przydatnych sposobów na podniesienie widoczności, a równocześnie dotarcia do większej ilości odbiorców. A jak sprawdzić, czy dodawane artykuły są poczytne, pomocne i dobrze robią dla pozycji strony? Teraz już wiesz- to możliwe właśnie dzięki skrupulatnie prowadzonemu monitoringu widoczności. Oczywiście może się też zdarzyć, że sam nie będziesz miał na to czasu, bądź zwyczajnie wolisz się skupić na prowadzonym biznesie i oddać to zadanie w ręce profesjonalistów. To bardzo dobry ruch w takich okolicznościach, a nawet wskazany, by faktycznie monitoring widoczności był realizowany w sposób kompleksowy, a analiza pozyskanych z niego danych faktycznie przydatna dla widoczności strony.