Strona optymalizowana pod kątem SEO

  • Autor: Monika
w marketingu warto postawic na SEO
w marketingu warto postawic na SEO

Co jeszcze możesz zrobić ze swoim pozycjonowaniem?

Chociaż platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, YouTube i Instagram, cieszą się dużym zainteresowaniem w kontekście marketingu cyfrowego, ważne jest, aby nie zapominać o SEO w ramach działań marketingowych. Wyszukiwarki, takie jak Google, Yahoo i Bing, nadal generują większość ruchu w witrynach dla organizacji. Dlatego konieczne jest regularne przeprowadzanie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) dla wszystkich zasobów cyfrowych. To nie tylko jednorazowy projekt, ale musi być stale optymalizowany pod kątem SEO, aby nadal przynosić korzyści Twoim działaniom marketingowym.

Marketingowe ujęcie SEO strony

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) odnosi się do zestawu reguł marketingowych, które koncentrują się na zwiększeniu widoczności Twojej witryny i treści w bezpłatnych wynikach wyszukiwania głównych wyszukiwarek. To prawdziwi ludzie znajdują Twoją witrynę na podstawie wyszukiwania przydatnych treści i klikają linki, aby zobaczyć, jak Twoja witryna może pomóc odpowiedzieć na pytanie, na które szukają odpowiedzi w tym konkretnym czasie. SEO składa się z technicznych i kreatywnych elementów, w tym: słów kluczowych, które wybierasz, aby pomóc ludziom znaleźć Twoją witrynę, sposobu, w jaki inne witryny prowadzą do Ciebie, szybkości ładowania witryny, wielu innych. Skuteczne SEO przyciąga ruch do Twojej witryny, poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa świadomość marki. Przyjrzyjmy się kilku najistotniejszym elementom formułowania skutecznej strategii SEO, abyś mógł mieć pewność, że Twoi docelowi odbiorcy mogą Cię znaleźć w Internecie.

Opracuj swój techniczny plan SEO

Strategie SEO znacznie ewoluowały w ciągu ostatniej dekady. Nie wystarczy już wybrać kilka słów kluczowych i załadować je do kodu strony internetowej. Dzisiaj kompleksowa strategia SEO określa cele, które chcesz osiągnąć dzięki organicznym wyszukiwaniom i dokumentom, szczegółowo podstawowe elementy SEO, które muszą być obecne na każdej stronie, w tym: tytuł strony, opis meta, tagi H1, obraz tekstu alternatywnego, linki, inne. Twój plan SEO powinien zawierać słowa kluczowe z krótkim ogonem, słowa kluczowe z długim ogonem i markowe słowa kluczowe, które przyciągają docelowych odbiorców. Twój plan powinien również skupiać się na profilowaniu Twoich person, aby dowiedzieć się, czego szukają i co konkurenci robią w Internecie, abyś mógł pokonać konkurencję dzięki kompleksowej strategii SEO.

Zbuduj swoją listę słów kluczowych

Rdzeń Twojej strategii SEO obraca się wokół słów kluczowych, które wybierzesz dla swojej witryny, postów społecznościowych, blogów gościnnych i nie tylko. Użyjesz słów kluczowych do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i tworzenia różnych stron internetowych w ramach całej strategii marketingowej, aby zapewnić spójne wrażenia z marki. Przejrzyj listę docelowych słów kluczowych i słów kluczowych celów (słów kluczowych, na które masz nadzieję znaleźć się w najbliższej przyszłości) co miesiąc, a następnie modyfikuj i dodawaj nowe słowa kluczowe, aby być na bieżąco z trendami wyszukiwania i branżowymi. Niezbędne jest używanie oprogramowania marketingowego, takiego jak Google Analytics, do ciągłego śledzenia słów kluczowych, aby zobaczyć, jak Twoja pozycja w rankingu zmienia się w czasie. Pomoże Ci to pokazać, co należy zmienić lub utrzymać w Twojej strategii SEO.

Twórz treści wysokiej jakości

Nawet jeśli opanujesz wszystkie techniczne elementy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, musisz mieć na swojej stronie wysokiej jakości, odpowiednie treści. Ta treść nie tylko pomoże Twojej witrynie w pozycjonowaniu, zwiększeniu zaangażowania i przyciągnięciu klientów przez lejek marketingowy, ale zapewni Twoim stronom lepsze współczynniki odrzuceń (co oznacza, że odwiedzający pozostaną na Twojej stronie dłużej). Treści są dostępne w wielu typach i kanałach, w tym: Artykuły, Blogi, Filmy, Strony docelowe , Podcasty, Webinaria. Jest naprawdę wiele typów treści, których możesz użyć do tworzenia różnych świetnych treści dla swojej marki.

Skoncentruj się na strategicznym budowaniu linków

Twoja zdolność do przyciągania zewnętrznych linków do Twojej witryny odgrywa kluczową rolę w ocenianiu Twojej witryny przez wyszukiwarki. Prawdopodobnie budowanie linków może być najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym zadaniem w procesie SEO. Niektóre strategie uzyskiwania linków zewnętrznych to udostępnianie linków liderom myśli w celu udostępnienia ich sieci i gościnne blogowanie na innych stronach internetowych. Najlepszym sposobem na organiczne budowanie linków zewnętrznych jest tworzenie oryginalnych, dogłębnych treści, do których inne witryny będą chciały się odwoływać i do których prowadzą linki w swoich treściach. To sprawia, że Twoja witryna jest wiarygodna i podnosi pozycję w rankingu SEO. Skupienie się na tym jako na cotygodniowej inicjatywie pomoże Ci utrzymać spójną strategię budowania linków.

Optymalizuj na podstawie danych i współczynnika konwersji

Jako ostatni krok w tym procesie bezwzględnie musisz mierzyć i śledzić wiele wskaźników, aby określić skuteczność swoich działań SEO. Oceń i przeanalizuj ważne strony w Twojej witrynie, aby określić, gdzie odwiedzający wchodzą w pierwszy kontakt z Twoją witryną i jakie są potencjalne przeszkody w osiąganiu wyższej konwersji. Korzystając ze specjalnie do tego przeznaczonych narzędzi, możesz śledzić wydajność strony. Pomoże Ci to zobaczyć, w jaki sposób ruch jest kierowany na tę stronę i przekształcany w nowych potencjalnych klientów.

Jak jeszcze możesz poprawić pozycjonowanie strony?

Czy chcesz, aby Twoja witryna była wyższa organicznie w wyszukiwarkach? Ponieważ ruch jest jednym z kluczy do rozwoju każdej firmy, Twój ranking SEO jest bardzo ważny dla Twojego sukcesu. Nie ma znaczenia, czy masz nową witrynę, która działa od kilku miesięcy, czy też już ugruntowaną witrynę, która działa od lat, zawsze jest miejsce na ulepszenie swojego podejścia do SEO. Aby lepiej zrozumieć, jak optymalizować swoją strategię SEO, zróbmy krótkie podsumowanie czynników rankingowych Google. Czynniki rankingowe Google - pozycjonowanie stron w Google określa priorytety i trafność wyników na podstawie ponad 200 czynników rankingowych. To dużo do zapamiętania! Aby to zawęzić, oto kilka głównych czynników, które wyszukiwarki wykorzystują do prezentowania wyników odwiedzającym: Autorytet strony / Ranking strony, Trafność linków, Oryginalna i wysokiej jakości treść, Słowo kluczowe tytułu (tytuł tagu), Słowo kluczowe w treści, Czas spędzony na stronie, Szybkość ładowania strony. Wszystkie te czynniki mogą wyglądać bardzo przytłaczająco, zwłaszcza jeśli próbujesz poprawić SEO witryny samodzielnie lub nawet z małym zespołem marketingowym. Wymagania SEO stale się zmieniają i może być trudno nadążyć za najnowszymi osiągnięciami, dlatego wybraliśmy na koniec kilka najlepszych sposobów, które mogą pomóc Ci poprawić wyniki SEO.

Mobilne strony internetowe

W lipcu 2019 r. Google zaktualizował indeksowanie z myślą o urządzeniach mobilnych. Indeksowanie Google zawsze opierało się na komputerach stacjonarnych, ale dzięki temu posunięciu wyszukiwarka wykorzystuje mobilną wersję witryny jako bazę. Może to poważnie zaszkodzić pozycjonowaniu organicznemu (a w konsekwencji ruchowi) stron internetowych, które nie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Jednak według Google witryny, które mają tylko wersję komputerową, będą nadal indeksowane, a jeśli mają treści wysokiej jakości, mogą nie ucierpieć. Google opublikował dokument z kilkoma technikami wyjaśniającymi co robić, aby mieć lepszą witrynę mobilną. Oto niektóre z technik: Utrzymuj menu jak najkrótsze, Ułatw powrót do strony głównej, Spraw, aby pole wyszukiwania było widoczne , Zezwól na przeglądanie bez rejestracji , Uprość wprowadzanie informacji (takich jak formularze), Wyświetlaj informacje w odpowiednim rozmiarze.

Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony to kolejny istotny czynnik w rankingu SEO, ponieważ nikt nie lubi powolnego ładowania witryny. Szybkość stron internetowych już od dawna wpływa na pozycjonowanie organiczne w wyszukiwaniach dokonywanych na telefonach komórkowych. Oprócz znaczenia rankingu wyszukiwania, szybkość ładowania strony ma znaczący wpływ na wrażenia użytkownika. Sprawdź niektóre dane, które zmienią Twoje zdanie: Prawie 70% konsumentów przyznaje, że szybkość strony wpływa na ich prawdopodobieństwo zakupu. 40% odwiedzających porzuca strony, które ładują się dłużej niż 3 sekundy, a każda sekunda dłużej w czasie ładowania witryny zmniejsza konwersje o 7%. 19% marketerów uważa, że czasy ładowania nie wpływają na konwersje. Jest więc luka, w której możesz coś zmienić i uzyskać lepsze wyniki niż konkurenci.

Jaki jest idealny czas ładowania? Pomimo statystyk, krótka odpowiedź brzmi: jak najszybciej. Wiemy już, że czas ładowania Twojej strony internetowej wpływa na Twoje wyniki, dlatego powinieneś zoptymalizować go do maksimum, aby zminimalizować czas ładowania! Zawartość strony - Jak wyglądają treści, które tworzysz dla swojej firmy? Czy oprócz samych pomysłów myślisz również o tym, jak to ustrukturyzować? Wbrew temu, co niektórzy myślą, internet nie jest jak książka. Oznacza to, że jeśli napiszesz długi, monotonny blok tekstu, ludzie zignorują Twoją wiadomość. W Internecie ludzie zazwyczaj wykonują wiele zadań jednocześnie, więc prawdopodobnie będą przeglądać Twoją witrynę, rozmawiając ze znajomymi, odpowiadając na e-maile lub jakąkolwiek inną aktywność. W rezultacie muszą szybko filtrować i skanować informacje w Twojej witrynie. W przeciwnym razie przechodzą do dowolnej innej strony. Niektóre elementy, które możesz wstawić, aby umożliwić skanowanie zawartości, to: krótkie akapity, nagłówki, filmy i zdjęcia.

Przekierowania

Oprócz wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google chcesz, aby użytkownicy znajdowali informacje, których szukają, gdy trafią do Twojej witryny. Przekierowanie to konfiguracja na serwerze, dzięki której dostęp do adresu URL „A” jest kierowany do adresu URL „B”. W tym celu możesz użyć przekierowań 302 lub 301, które są najczęściej używane (i wskazane). Przekierowanie 302 jest tymczasowe, więc informujesz wyszukiwarki, że wprowadzasz zmiany lub ulepszenia w adresie URL „A” i tymczasowo przekierowujesz użytkowników na adres URL „B”. Przekierowanie 301 jest ostateczne, więc mówisz wyszukiwarkom, co mogą już konkretnie i jednoznacznie wziąć pod uwagę.